Acerca de
Kruh bezpečného rodičovství
Občas se všichni rodiče cítí ztraceni nebo neví, co by od nich jejich dítě potřebovalo. Představte si, jaké by to bylo, kdybyste byli schopni lépe pochopit, co si od vás vaše dítě opravdu žádá? V tomto Vám pomůže Kruh bezpečného rodičovství.
Vyškolení průvodci pracují s rodiči a pečovateli, aby jim pomohli:
-
Porozumět emocionálnímu světu jejich dítěte tím, že se naučí číst jeho emocionální potřeby.
-
Podpořit schopnost jejich dítěte úspěšně zvládat emoce.
-
Zvýšit rozvoj sebeúcty jejich dítěte.
-
Ocenit svou vlastní vrozenou moudrost a touhu po bezpečí svého dítěte.
Pro koho je program určen?
Rodiče dětí, ideálně od 4 měsíců do 6 let (program ale funguje i u starších dětí).
-
Pěstouny, vychovatele, učitelky v MŠ a lektory aktivit pro malé děti.
-
Lidi, kteří se zároveň rádi vzdělávají v oblasti výchovy,
-
zvládnou se zúčastnit 8 setkání za sebou v časovém rozestupu jednoho týdne
-
a nebojí se reflektovat a sdílet své silné i slabé stránky ve skupině.
Aktuální akce Kruhu:
Od 1.5.2023 do 31.5.2024 jsme realizovali s našimi partnery projekt Kruh bezpečného rodičovství v České republice. Jeho výstupy najdete zde:
https://www.snoezelenolomouc.cz/projekt-kruh-bezpecneho-rodicovstvi-v-cr
Nový běh programu, který realizujeme ve spolupráci s RD Olivy běží od 13.11.2024, podrobnosti a přihlášení níže.
Další běh programu komplet v Češtině!
Jste rodiče dětí s neurovývojovými poruchami (PAS, ADHD, VD a pod) nebo s podezřením na ně od 4 měsíců do 6ti let? (OBSAZENO)
Rádi zkoušíte něco nového a inspirativního ve výchově?
Jste ochotní sdílet s ostatními rodiči?
Máte chuť pomoci validizovat* dotazník na měření účinnosti vzdělávácích programů pro rodiče (*validizace = ověření, že dotazník měří to, co má měřit).
Co Vás čeká:
- 10 setkání o délce 120 minut
- výstupní dotazník ve kterém zhodnotíte zlepšení svých rodičovských kompetencí
- zlepšení vztahu s vaším dítětem/dětmi
V případě nejasností pište na alena@snoezelenolomouc.cz
Naše lektorky, které jsou vyškolené v tomto programu:
Mgr. Ivana Svobodová
sociální pracovnice, lektorka
Mgr. Kateřina Paclíková
psycholožka, lektorka
Mgr. Alena Kohoutová Šedivá Ph.D., lektorka programů pro děti s PAS a dalšími neurovývojovými poruchami
V čem je program jiný?
-
Diskuze probíhají v malé skupině rodičů či pečujících v reálném čase (svépomocné skupině) osobně či on-line.
-
Vychází přímo z teorie vztahové vazby, která je uznávanou psychologickou teorií vztahující se k výchově, má tedy vědecký základ.
-
Program COSP™ byl vyvinut již v roce 2010, má tedy za sebou již více než 10 let úspěšné praxe ve světe (USA, Austrálii, Japonsku, Estonsku, Španělsku, Norsku, Dánsku, Číně, Rumunsku, Švédsku, Turecku, Itálii...).
-
Pozitivní efekt COSPu byl výzkumně ověřen v řadě zemí.
-
Provází jím vyškolení odborníci, kteří absolvovali školení od Circle of security international (USA) a zároveň mají vzdělání a praxi při práci s lidmi.
Reference:
"Setkávání v rámci Kruhu bezpečného rodičovství (COSP) mi přinesla především pocit bezpečí a vědomí opory. Program se soustředí na vytvoření a udržení vztahové vazby s dítětem, vědecky ověřené informace jsou podávány srozumitelnou a atraktivní formou. Velmi mne obohatilo sdílení rodičů podobně starých či starších dětí, oceňuji, že program se soustředí zejména na rodiče a jejich práci na sobě, na porozumění nejen dětem, ale i jim samotným. To mi přineslo opět o kousek větší poznání sebe sama. Provázení programem má velmi podporující formu, z každého setkání jsem vždy odcházela nabitá pozitivní energií a chutí se synovi věnovat. Všem rodičům, kteří na sobě chtějí pracovat, COSP velmi doporučuji."
Barbora Škrabánková, účastnice programu a psycholožka
Obsah programu:
Na setkáních, které trvají 2 hodiny se pouští videa a následně si účastníci povídají o představených tématech. Účastníci, kteří absolvují 80% kurzu dostanou certifikát o úspěšném splnění programu.
1. Uvítací setkání pro účastníky programu
- představení členů skupiny
- domluva pravidel skupiny
- seznámení s pozitivními účinky programu na děti a se základním konceptem programu
- nácvik pozorování dítěte
2. Prozkoumáváme potřeby dítěte
- důležitost pečující osoby pro dítě
- seznámení s plnou verzí hlavního konceptu programu (kruhu) a s potřebami dítěte
- všechno co potřebujete vědět o podpoře bezpečného vztahu ve 25 slovech
- nácvik pozorování a určování potřeb dítěte
3. Jak "být s dítětem" na kruhu
- jak je to s potřebami a pocity
- kdy je třeba následovat potřeby a kdy zaujmout vedení?
- nácvik pozorování a určování již naučeného
- co nám brání vidět jasně potřeby a pocity dítěte?
4. Jak "být s kojenci" na kruhu
- budování vztahu s kojencem
- čtení signálů dítěte a zjednodušený koncept kruhu pro kojence
- trénink pozorování a určování potřeb kojenců
5. Cesta k bezpečné vztahové vazbě
- koncept účinné cesty rodiče k bezpečné vztahové vazbě
- seznámení s konceptem "zřaločí hudby" (vnitřní přesvědčení a pocity, které nám brání v bezpečném vztahu) a jak s ní pracovat
- signály a falešné signály týkající se potřeb
6. Překážky na straně pečujících
- když se nedaří bytí s dítětem - seznámení se základním konceptem
- nepřítomné, slabé či zlé chování rodiče
- pozorování a diskuze nad jednotlivými situacemi
7. Narušení vztahů a jejich náprava
- proč děti zlobí
- žraločí hudba a narušení vztahu - pozorování a určování již naučených konceptů
- postup nápravy vztahu
- co je a co není skutečná náprava?
8. Rezervní setkání
- některé lekce jsou obsáhlejší (3 a 5) osvědčilo se nám přidat 1 setkání navíc, abychom stihli vše probrat
- pokud vše stihneme dle plánu, tato lekce se nebude konat
9. Shrnutí a oslava
- shrnutí naučených konceptů
- zhodnocení přínosu získaných informací a dovedností pro účastníky
- jak vypadá bezpečný vztah v praxi a reflexe účinků programu
- předávání certifikátů
10. Závěrečné sebehodnocení
- společné vyplnění dotazníku, ve kterém zhodnotíte přínos Kruhu
- prostor na sdílení zkušeností a vyjasňování si některých naučených konceptů